6/04/2019

Helena Gil

PRÒXIMA EXPOSICIÓ


Recordo tenir sempre un cavallet de pintura obert a casa, a l’habitació de pintar, quan vivia al Maresme. Recordo l'olor de l’aiguarràs, la copa de cava sobre la taula, i el paisatge del mar a través de la finestra.

 És cert que per raons de feina vaig passar molts anys sense agafar un pinzell, però fa quatre anys, quan vaig venir a viure a Sant Feliu de Guíxols, quan ja no tenia cap obligació professional, vaig retornar a la pintura.

En aquest retrobament amb la tela, vaig passar per un període d’inqüestionable influència de l’Art Naïf, experimentant amb els colors intensos, brillants, i les formes i perspectives lliures.

Obrir-se de nou a la pintura, ha significat també acomiadar l’estil que m’havia definit durant un grapat d’anys: l’impressionisme i el neoimpressionisme.

Actualment l’expressionisme i l’art abstracte són la meva via de comunicació d’un interior sacsejat per la meva necessitat creativa, pels canvis vitals i d’entorn personal.


Les obres que presento a Mas Pi són un recull antològic d'aquests darrers anys, de les exposicions individuals i col·lectives a les quals he participat al Maresme i  a Sant Feliu de Guíxols.

Escrit: Helena Gil


INAUGURACIÓ